Harminc múltam

egy koraharmincas nő mindennapjai

Vasárnap a főzésé

2018. március 18. 17:09 - juditvagyok

Holnap lesz két hete, hogy elkezdtem a saját kis háziasszony-programom. Még mindig működik, ami szuper. A legjobb még mindig az az egészben, hogy reggel nem tornyosul rám annak a terhe, hogy mennyi mindent kell csinálni. Amúgy pont a napokban jelent meg a 444-en, hogy a férfiaknak még mindig több a szabadidejük, és hogy mennyire még mindig az az elfogadott trend, hogy a házimunka nem munka. Jó, nem ezt írják, de ez a lényeg. Nekem alapvetően sokat segít Tamás, de pl. azt sose mondja meg, mit enne. Hot dogot, babos melegszendvicset, disznósajtot, csülköt, "hentesest", hát nem. Úgyhogy ma hajnalban kitaláltam, mi lesz a héten, és tök jó menüt állítottam össze.

hétfő: Tamás csilisbabot kap, én meg ázsiait, hús+zöldségek, tök jó

kedd: spenót + fasírt, ez is tökjó 

szerda: pörkölt lesz, szintén tök jó

szerdán újra főzök, még nem tudom, mit, de az is tök jó lesz.

Viszont! Tádénak is főztem, sütöttem. A spenótból vettem ki neki, mielőtt fűszereztem meg betejeztem, kapott hozzá krumplit meg husit, fain kis ebéd volt. Aztán ugye a nagyköynv azt ajánlja, 8 hónapos kortól mehet a kenyérhéj és kifli rágcsálása felügyelet mellett. Mivel november vége óta magunknak én sütöm a kenyeret, így úgy döntöttem, Tádénak is én fogom. Igazából azért kezdtem bele a kenyérsütésbe, mert a bolti hamar kiszárad, és sose tudom, mennyi kell. Meg mert anyukám kapott a barátnőjétől egy nagyon jó receptet. Ennek alapján sütöttem ezt a hat kis zsömlécskét, és komolyna mondom, jó lett, de nem úgy jó, mint a házi bounty, ami szinte jobb a boltinál, hanem _tényleg_ jó. Legyen itt a recept, köszönöm, Magdi néni, ez úton is!

hozzávalók:

2 ek búzasikér

2 ek tejsavópor / tejpor

2 ek búzakorpa

1 ek só

+ annyi lisztttel kiegészíteni, hogy összesen 50 dkg legyen. Én általában telejs kiőrlésűt használok, de Tádé még nem ehet telejs kiőrlésű dolgokat, így neki fehérlisztből készítettem.

175 ml kefír

125 ml víz

2 tk cukor

1 kocka élesztő

3 ek olaj

A szárazanyagokat kiméred, dagasztótálba teszed. A kefírt és vizet összekevered, meglangyosítod a cukorral, aztán belemorzsolod az élesztőt és felfuttatod. Ha felfutott, ezt és a 3 ek olajat (én olívát szoktam) összedagasztod a száraz összetevőkkel. Van, hogy teszek bele lenmagot, vagy olívabigyót, szárított paradicsomot, egyszer akarok majd hagymát is, de ezekben a zsömlékben semmi ilyesmi nincs. Hagyod szépen megkelni, ha megkelt, előmelegíted a sütőt 200 fokra, alul-felül sütés. Amíg előmelegszik, eldöntöd, hogy kenyeret szeretnél-e vagy zsömléket. Ha kenyeret, akkor egy fedeles jénaira lesz szükséged, ha zsömlét, akkor pedig valami olyan tepsire, aminek van teteje. Én 2 hete vettem a Lild-ben ilyen fedeles felfújtsütőt, nagyon príma erre a célra. Fogsz egy kis sütőpapírt, összegyűröd, bevizezed, majd kibéleled vele a jénait / tepsit. Aztán vagy egy cipócskát teszel a jénaiba, vagy vizes kézzel zsömléket formálsz a tepsibe. Letakarod, keleszted tovább. Kicsit be lehet vagdosni, megszórni esetleg szezámmaggal. Na és ha előmelegedett a sütő, betolod, nekem a kenyér 45 percre megy így 200 fokon, a zsömlét 35 percre tettem. Utána leveszed a hőfokot 180 fokra, és a tetejét is leszeded a jénainak vagy a tepsinek. További 15 percig sütöd. Ahogy kész, azonnal lekened egy kis hideg vízzel, illetve hagyod ki kell szedni, hogy az alja is szellőzzön. Itt ez a 6 zsemle nekem fél adag volt.

Az idővel kísérletezni kell. Az eredeti recept többet írt, nekem az a sütőhöz sok volt.

Hát így vagyok a zsömlesütéssel, Tádé eszi, ha Tamás hagy neki, langyosan, puha vajjal én sem vetem meg. 

Próbáljátok ki, sokkal egyszerűbb, mint aminek tűnik elsőre, és nagyon jól lehet fagyasztani. 

 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása