Harminc múltam

egy koraharmincas nő mindennapjai

Tiszta udvar, rendes ház egy 8 hónapos mellett - Lehetséges egyáltalán?

2018. március 05. 08:43 - juditvagyok

Biztos másoknál sincs mindig rend - nyugtatom magam, de igazából nem érdekel. Az érdekel, hogy ha besüt a nap  szobába, akkor ne azt lássam, hogy mi mindent kéne rendberakni.  

Mióta viszonylag rendesre beállt a napirendünk, lehet tervezni. Viszont egyszerre akarok mindent, ha süt a nap, legszívesebben szétrobbantanám a lakást, hogy akkor most itt bizony rend lesz és selejtezés, aztán ez persze nem sikerül, csak kifáradok, nem hűl ki az ebéd, mire a gyerek már nagyon enne, és a frusztráció csak nő, utána jön egy pihenős nap, amikor pedig a rendetlenség nő. Szóval hiába a tervezehetőség, csak csodálkozok, hogy másoknak ez hogy megy? Rend van, ki van vasalva a ruha, mindennek van helye, házi koszt van, este van lehetőség és energia a másik felnőttel beszélgetni egy jót, és még ki is mozdulnak, minden nap eljutnak sétálni… Ezen pár hete nagyon felhúztam magam, és nagyon el is keseredtem rajta, hogy nekem miért nem megy, hogyan kéne legalább minden másnap elégedetten körbenézni a lakásban.

Akkor hallottam először a FlyLady programról. Kicsit utánaolvastam, és nagyon hamar rájöttem, hogy ez nagyon jó lett volna mondjuk két éve és lehet, hogy 8 év múlva is jó lesz, de most, egy 8 hónapos kisfiú mellett, a téli depressziós időszak legvégén biztos nem. Viszont valahogy beragadt pár pontja, mondjuk a híres fényesre sikált mosogató, vagy a lakás bizonyos pontjai, ahol mindig csak gyűlnek a tárgyak, amiket csak kis időre dobsz oda, ideiglenesen (persze…), a rendetlenség melegágyai, no meg a legfontosabb: nem kell túlgondolni és túlhajszolni magunk. Azóta persze próbálkozok, de mindig ugyanaz a vége, nemhogy péntekre, de már van, hogy keddre kimerült vagyok, sőt ma már vasárnap az vagyok, mert úgy döntöttem, reggel elkezdem a hetet azzal, hogy megfőzök jövő hétre.

Katasztrófa.

Úgyhogy most belevágok egy kísérletbe, amolyan Bree Van de Kamp-módon, a hét minden napjának meglesz a maga teendője.  Adok magamnak egy hónapot, de igazából abban bízom, hogy már egy hét múlva minden _tökéletes_ lesz. Nem lesz az. A hónap első hétfője ideális is lesz kezdésnek, olyan óriási rendetlenség sincs, nézzük.

HÉTFŐ – konyha, porszívózás

A konyhaajtók lepucolása, konyhai gépek megtisztítása, szemetes kuckójának rendbetétele, az a bizonyos mosogató kisikálása, mosogatógép heti tisztítása, tűzhely, sütő, felmosás.

Mivel most tanult meg mászni a fiam, így kétnaponta porszívózás.

KEDD – vasalás, nagyobb/nem heti projekt

SZERDA – porszívózás, főzés, nagyobb/nem heti projekt

CSÜTÖRTÖK – növények, fürdőszoba

PÉNTEK – baba-mama jóga! (erről majd írok még), porolás, porszívózás, felmosás

SZOMBAT – SEMMI, csak a család

VASÁRNAP – amit lehet, megfőzni a következő hétre

 

Aztán emellett a majdnem minden nap mosás-teregetés-leszedés, szemétlevitel, vásárlás. A nagyobb projekt az olyan lesz, hogy pl.

Bizonyos időközönként, de mivel nem igényli a heti rendszerességet, kedden és szerdán

- szekrényekben rendet tenni, mert akárhogy is nézzük, a szekrényben mindig rendetlenség van

-  ágytakarókat is ki kéne mosni havonta, a gyerek mindent összenyálaz egy kicsit

-  erkélyeken is rendet kell tartani

ágyneműcsere!

-  ez a lista még biztos bővülni fog J

 

 

Ez azért vállalhatónak tűnik, nem? És ha valami kimarad, hát akkor sem dől össze a világ.

Két szabályt hoztam magamnak: csak délelőtt dolgozok, és szombaton csak pihenünk és feltöltődünk. Tartsatok velem, be fogok róla számolni, működik-e, jó-e, segít-e a mindennapokban. Lehet, hogy csak nekem nagy probléma és okoz folyamatos kudarcot és elégedetlenséget, hogy nem jut idő mindenre, de mivel a férjem dolgozik, napi 10 órát van távoll, nagymamák nem tudnak ebben segíteni, még egy gyerekvigyázásra sem,  így szeretnék valami módszert, ami nem megerőltető, de annál hatékonyabb. Hátha neked is segít, mint ahogy én bízom benne, hogy a FlyLady jó kiindulás volt.

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása