Harminc múltam

egy koraharmincas nő mindennapjai

Receptrovat: Sütőben sült sajtos-zabpelyhes cukkinifasírt  

2019. május 21. 10:40 - juditvagyok

 

A terhességem alatt még inkább kívánom  szénhidrátot, azon belül is a tésztaféléket, mint egyébként. Nagy kedvencem a sajtos péksütik sajttal, vajjal, vajkrémmel – hát ez nem is túl egészséges és bizony a kilók is gyorsabban gyarapodnak, mint kéne.

Ugyanakkor nagyon sok kaját nem bírok, nem kívánok, például a pörköltes, paprikás alaptól eddig még mindig rosszul voltam, a nyers hagymát és a fokhagymát sem bírom és a paradicsommal is meggyűlik a bajom, sajnos rosszullét a vége. A húst is kevésbé kívánom, mint amúgy, elég sok gyümölcsöt és tejterméket eszem viszont.

Node három napja nem kívánok semmit, lézengek a bolt sorai közt, hogy mit kéne. Semmi. Aztán észrevettem a hűtőben a nagy jolly jokert, a cukkinit, amit legutóbb vettem, és mondom, na, ez tökéletes lesz, finom is, egészséges is, csinálok belőle egy kis fasírtot. De nem akarok olajozni, büdös is, edény is kell hozzá, egészségtelenebb is, úgyhogy sütőben sütöttem.

Nem túl nagy szám a recept, de annyi fent van az interneten, szerintem ez is elfér.

Hozzávalók 2,5 személyre:

  • 3 salátacukkini
  • 2 tojás
  • egy marék reszelt sajt
  • két szál zöldhagyma
  • zabpehely, amennyi felvesz (pár evőkanál, hogy ne legyen túl vizes a massza)
  • só, bors
  • fokhagyma
  • 2 kanál étolaj

Reszeld vagy aprítsd fel a cukkinit, én most aprítottam a szuper kis aprítómmal. Felszeleteltem a zöldhagymát, de szerintem lehet, hogy inkább snidlinget kellett volna használnom, az kevésbé erős, de már mindegy. Jól lesózóm, de nem hagyom állni és a levét sem nyomkodom ki. Hozzáadtam a két tojást, a maréknyi reszelt sajtot, és ugyan fokhagymát írtam, de én nem azt tettem bele, mert nem bírom most, hanem fokhagymagranulátumot, amit a Lidl-ben lehet kapni, nem fokhagymasót, hanem granulátumot!, aromája van, és valahogy ezt jobban bírom sokkal. Összekeverem, és attól függően, mennyi levet ereszt, teszek hozzá zabpelyhet. Megy hozzá egy evőkanálnyi olaj, borsozom, és jól összekeverem.

Én most nem lepénykéket kívántam, hanem a másik kanálnyi étolajjal kikentem kis muffinformákat és abba kanalaztam bele a masszát. Légkeveréses sütéssel, 180 fokon sütöm, amíg át nem sül, meg nem pirul szépen a teteje. Úgy tervezem, sós-borsos tejföllel fogom enni, ha lenne itthon túró, még egy kicsit abból is kevernék a tejfelbe, de nincs, úgyhogy így is nagyon finom lesz. Remélem, Tádé ízlését is elnyeri. És íme, a képek:

r0007182.JPG

r0007183.JPG

r0007186.JPG

 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása