Harminc múltam

egy koraharmincas nő mindennapjai

Kiscsaládi nyaralás a Káli-medencében

2018. augusztus 05. 20:21 - juditvagyok

Amikor kiválasztottuk a szállást, akkor nekem nagyon fontos, értsd: hihetetlenül fontos volt, hogy a Balatonhoz közel legyünk. Ehhez képest egyszer sem fürödtünk a Balatonban az 5 nap alatt, ami, tekintve, hogy mennyire közel voltunk hozzá és mennyire vágytam rá, fura.

Kékkútra foglaltam a szállást. Újra apartmanra esett a választás, most viszont közös szobában voltunk Tádéval éjjel is. Nem volt vészes, csak este nem tudtunk se sorozatozni, se olvasni, de voltunk olyan fáradtak, hogy ez nem is volt probléma egyszer sem. Hiába volt jól felszerelt konyha, a melegszendvicsen kívül végül semmi nem készült, mert nagyon meleg volt, az apartman pedig rosszul szellőzött, nem volt kedvem még bekajásítani. Bár volt kinti, közös konyha, fatüzelésű kemence, amiket nagyon szívesen kipróbáltam volna, mondjuk, ha egy nagyobb társasággal vagyunk vagy ha van, aki vigyáz a gyerekre, amíg én a 40 fokban mondjuk teszem azt pizzát sütök. Elég menő lett volna. És elég sok az ilyen volna, de be kell látnom: egy egyévessel 5 nap alatt nem lehet mindent kipróbálni.

img_20180802_123703918_hdr_copy.jpg

img_20180803_164540913.jpg

img_20180804_193045070.jpg

dscf5392.JPG

dscf5400.JPG

 

 

Első nap átsétáltuk keresztül-kasul Kékkutat, aztán fürödtünk egyet az udvari medencében. Ami pont jó méretű, kellemes hőmérsékletű volt, csak a többi családdal futottunk benne vagy a környékén össze, úgyhogy úgy döntöttük, nagyon jó lesz ez nekünk a Balaton helyett, sokkal kényelmesebb és Tádénak még úgyis mindegy, hogy lát-e közben hattyút vagy sem. Nekem viszont nem, se logisztikában, se odafigyelésben nem mindegy, hogy csak egy 5x7 méteres medencében kell figyelnem, vagy az EGÉSZ Balatonban.

Kellemes kis falu, de nincs itt semmi. Vagyis van egy templom, egy kisbolt és a falu határában valaki állatokat tart, amit kellemes megnézni. De magát a falut 20 perc alatt meg lehet sétálni. Nem messze van tőle egy kecskefarm, ahova nem jutottunk el, meg a Theodora kútja, ahonnan viszont ittunk vizet. Úgyhogy ennyi, lehet nézelődni a közelben.

Második nap elmentünk Tapolcára, ahol jól el is áztunk. Nagyon kedves kis város, egy cuki főutcával, egy tóval. Itt is ugye a barlang a fő attrakció, de mi nem mentünk, részint én meg akarok fulladni, ha arra gondolok, hogy egy barlangba menjek, másrészt pedig nem éppen csónakázós programot kell a gyerekkel választani. A fürdőt se próbáltuk ki, tényleg csak sétálgattunk és arról beszélgettünk, milyen lehet itt élni. Mi mindig erről beszélgetünk.

img_20180802_111710070_copy.jpg

Aztán összefolyik minden. Voltunk Badacsonytomajban, ami nekem kicsit csalódás volt, mert túl sok minden ott sem volt, de nagyon szép kis utcákon sétáltunk. Ebédelős helyet viszont nem találtunk, így átmentünk Szigligetre, ahol szintén sosem voltam még, és ott is csak sétáltunk. Gyönyörű, nagyon szépen rendbetett házak és porták sorát láttuk, a várba nem tudtunk elmenni, mert ugye van egy babánk, és Egerben már megszívtuk egyszer. Itt viszont ebédeltünk egy szupert.

img_20180803_140158_769_copy.jpg

img_20180803_140158_764_copy.jpg

img_20180803_140809_647_copy.jpg

img_20180803_135800_475_copy.jpg

Aztán még aznap elmentünk Kővágóörsre köveket nézni meg Monoszlóra egy geológiai pontra, ahol nemcsak a gyönyörű bazalthegyet néztük meg közelről, de nagyon Pazar panoráma volt az egész medencére és a Balatonra is.

img_20180803_175416606.jpg

Utolsó nap Keszthelyre látogattunk el, kastélypark, főutca, szintén nulla darab múzeum, ebéd és haza.

img_20180804_105654415_hdr.jpg

img_20180804_104137367.jpg

Láthatjátok, sok dolog kimaradt. Mégis nagyon tartalmasnak, jónak, családinak éreztem ezeket a napokat, jó volt más utcákon sétálni, más főztjét enni, más helyen aludni. Gondolhatjátok, hogy többet is ki lehetett volna hozni, hiszen híres helyeken jártunk, mégse mentünk be, néztük meg közelebbről. De tényleg nem lehetett. Vittük a hordozót is, és látni a képeken, hogy próbálkoztam is, de nagyon meleg volt hozzá. Nagyon nem könnyű egy babával világot látni, de amennyit lehetett, mi megnéztük és jókat nevettünk, jól éreztük magunkat. De egész biztos vagyok benne, hogy a jegyespárokon és a nyugdíjasokon kívül mások szintén így vannak vele, mert nekik BIZTOS nagyon sok az idejük és az energiájuk, már alig várom, hogy nyugdíjas legyek.

img_20180802_114339_278_copy.jpg

Nekünk ez amolyan nászút volt, házasságiévfordulós elutazás, merthogy holnap leszünk két éve házasok, láttam is Óbudahegyen, hogy van házasok útja, és ha nem lett volna annyira meleg vagy babakocsibarátabb lett volna az út, esküszöm, végigmegyünk rajta, hogy egy kis romantika is jusson, ne csak a jövő pontos és excelltáblázatos eltervezése. Kicsit a mindennapi mókuskerékből jó volt kilépni és kitekinteni, látni más családokat is, hogy hahó, egyszer lesznek majd nagyobbak és akkor könnyebb lesz. És a legjobb az volt, hogy 5 napon át nem kellett se főznöm, se takarítanom, csak lennem és működnöm. Persze nem én vezettem az úgy könnyű.

img_20180802_170131245_copy.jpg

Még nem mertem mondani Tamásnak, de én már a következő úticélokon gondolkozom, viszont most jó időre kiutaztam magam és legközelebb szigorúan csak kettő éjszakára megyünk, mert bőven elég csak 3 napig kifáradni, nem 5-ig.

 

komment
Címkék: család nyaralás
süti beállítások módosítása