Harminc múltam

egy koraharmincas nő mindennapjai

Heti menü és bevásárlási tippek

2018. július 06. 10:58 - juditvagyok

Már egy ideje akarok írni a kis éléskamránkról. Na nem azért, mert bármi extra lenne benne, hanem mert sokat szoktam rajta gondolkozni, hogy lehetne heti egy bevásárlásból és heti két főzésből minél több pénzt és időt spórolni. Persze semmi beteges spórolás, olyanokra gondolok, hogy egyféle alapanyagból többfélét főzni, és hogy sose dobunk ki kaját és felkészülve megyünk vásárolni. Azaz listával, amire imádom a google keepet, egyrészt meg tudom osztani Tamással, és így tudjuk kétfelől intézni a vásárlást, másrészt meg egyből tudom pipálni a listáról, ami már a kosárba került.

Nyilván vannak itthon mindig alapvető élelmiszerek: tészta, rizs, lisztek, pár babkonzerv, pár készétel-konzerv, tojás, tej, kolbász (szigorúan otthonról, apukám szerzi be, csípős, isteni füstölt kolbászra kell gondolni), fűszerek. Kenyérhez is mindig van itthon alapanyag (a lisztek mellett tejpor, sikér, korpa, kefír és élesztő), van zabpehely, pár édes és pár sós bébiétel. Van krumplink és hagymánk is, és a fagyasztóban majdnem mindig van bolognai ragu 2-3 személyes adagokban lefagyasztva. Erről azt kell tudni, hogy gyerekkorunk kedvence, apu csunálja ilyen irdatlan kotliban, amit utána kis adagokban lefagyasztva szép ütemesen elhordunk a fagyasztójukból, a húgom is és én is. Isteni nemcsak tésztával és lasagnenek, de bulgurral is. Szóval ezek azok a kaják, amik tényleg majdnem mindig vannak itthon.

Én odáig vagyok a magyaros, olaszos és ázsiai egytálételekért, és igyekszem hétközbenre olyanokat főzni, amik 1-2 naposan is finomak. A kedvenceink: csilis bab, hagymás-paprikás csicseriborsó kolbász csipsszel, rakott zöldségek, besameles zöldségek, paprikás krumpli, paradicsomos húsgombóc. Heti egyszer szoktunk résztát enni raguval vagy valamilyen zöldséges-paradicsomos/tejszínes mártással. Levest nem olyan sokat, abból a kedvencek a gyümölcsleves, amiből egyből nagyobb adagot csinálok, mert szeretünk napokig rájárni, a borsóleves, zöldségkrémlevesek, húsleves. Ilyen tartalmas leveseket nem annyira szoktam, mint gulyás meg babgulyás meg palóc meg ilyenek, mert én nem rajongok érte, de ha apu csinál otthon bográcsban egy jó babgulyást, abból mindig hozunk és lefagyasztjuk. Jó füstös, finom egytálétel az is. Imádjuk a paradicsomos bulgurt, aminek a receptjét már megosztottam veletek, viszonylag sűrűn van pörkölt is. Amit szinte teljesen kihagyunk, azok a rántott dolgok, bár imádjuk őket és a hal, mert azt én nem szeretem. Pedig sokkal változatosabb lehetne minden. Viszont szoktunk saját húspogácsás hamburgert csinálni, itthoni gyrost, tortilla tekercseket. Mi a jó fűszeres ízekért vagyunk odáig, ezért talán kicsit egyhangú ahogy főzök. Szóval heti egy tészta, két egytálétel, két sült hús párolt zöldségekkel és salátákkal, minél kevesebb krumpli, rizs és főzelék. Szeretjük nagyon a csirkemájat és a spenótot, sóskát is, ezek is jók és olcsók, 2-3 hetente simán belefér.

A héten így ettünk:

hétfő: hétvégi maradék, apu készített köleses lecsót füstölt kolbásszal, ebből hoztunk, mert jó sokat csinált, bográcsban. Óriási kedvenc, én is szoktam készíteni, nyilván nem bográcsban, csak egy kis lábasban. Már egy hónapja nyúzom aput, hogy írja meg nektek a receptjét, talán majd még a nyáron, bográcsszezonban össze is jön

kedd: natúr sült csirkemellet ettünk friss idényzöldségekkel, apu paradicsomával és uborkájával, nagyon jó volt

szerda: lecsós babot ettünk, ami a húgom vőlegényének nagy kedvence. Csinálsz egy lecsót, hozzáadsz egy kis babkonzervet és hát nagyon finom. Volt még meggyleves is, lehet, sokaknak bizarr kombó, de mi imádtuk.

csütörtök: tegnap hamburgert sütöttem, saját húspogácsával, ami nagyon egyszerű, csak só, bors és egy kis felkockázott vöröshagyma kell bele, a buciba sok-sok zöldség meg szószok ízlés szerint, hogy jó szaftos legyen

péntek: tegnap sütöttem le csirkecombokat és csináltam egy paradicsomos húsgmbócot, amibe most a gombóc kölessel és zabpehellyel készült. Darált húsunk is mindig van itthon meg csirkehús, mert mi ezeket szeretjük, na meg a tarját. Imádom a darálthúst, bármit lehet vele csinálni, fasírttól a csilisbabig <3 Szóval ma paradicsomos húsgombóc lesz az ebéd, már nagyon várom.

szombat: a lesütött csirkecombokhoz vettünk teljes kiőrlésű pitát, finom friss zöldségeket, csinálok joghurtos meg csípős szószt bele, nagyon finom lesz

vasárnap pedig vendégségbe megyünk, főzzön, aki vendégül lát minket – pro tipp!

 

Tádé étrendjéről majd legyen egy külön poszt, hálás téma, hisz mindent megyeszik.

 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása