Harminc múltam

egy koraharmincas nő mindennapjai

Starter pack nyári újszülöttek mellé

2018. április 25. 11:11 - juditvagyok

Én imádtam nyári kismama és anyuka lenni, egy éve már annyira készülődtem, hogy csak na. Ha te is nyáron szülsz, már egész biztos lázban égsz, megy a fészekrakás, ha kész a gyerekszoba, napjában többször bemész megnézni, megsimogatni, az első ruhácskák is megvannak, amiket már legalább egyszer kimostál, kivasaltál, többször újrahajtogattál, miközben elérzékenyülten nézegeted a nagy hasad. Bocsánat, pocakod. Én legalábbis ezt tettem egy éve. Ha szerencséd van, és olyan lelkiismeretes a védőnőd mint nekem, akkor ad neked egy listát, de amúgy a neten is számtalan listát találhatsz arról, mi kell a kórházba, mi kell egy újszülött mellé. Megosztom veled az én listám is, hogy nekem, egy júniusi baba anyukájának mik kellettek a tavalyi jó meleg nyáron, mik nem kellettek, mi az, ami marketing és mi az, ami nélkül nem lehet meglenni.

 

  1. Évszakfüggetlen cuccok

TISZTASÁGI CSOMAG

Kezdjük ezzel, mert én voltam olyan béna, hogy a kórházba nem is vittem a babának tisztasági csomagot. Mivel ruhácskát sem kértek, fel sem merült bennem, hogy pelust és popsikrémet is kell vinnem, hát jó hülye voltam, Tamásnak volt pár köre. De akkor nézzük:

  • újszülött-pelenka: Érdemes jót venni, mire megszokod ezt az egész pelenkázást, mert még azzal is könnyű néha melléfogni, elsőnek egy csomag
  • popsikenőcs: a legelején Bepanthent használtam, a legelején minden elsőgyerekes anyuka a legdrágább dolgot használja. Aztán gyógyszertárit, de annak haleledel szaga volt, amitől rosszul voltam, aztán kipróbáltam egy csomót, most Sudocream van itthon meg gyógyszertári, fogzás idején ezek felváltva a legjobbak. Meg a Bepanthen. De az a legdrágább sajnos.
  • fürdető: Hát én a gyógyszertárival utáltam fürdetni, olyan volt, mintha margarinnal kenegetném. Sógornőméktől kaptunk most ajándékba egy nagy Bioderma fürdetőt, szuper az adagolója, szuper az illata, állaga, a gyerek bőre is bírja. Azt tanácsolom, semmiből ne spájzolj be, úgyis menet közben derül ki, hogy mi válik be, hogy Liberós vagy Pemperses vagy DM-es leszel, a kozmetikumokra is igaz ez.

Képtalálat a következőre: „bioderma fürdető”

  • fültisztító pálcika: a köldökcsonk tisztításához kelleni fog.
  • alkohol: ez is a fenti dologhoz kell
  • babaolaj: ebből nagyon jó a gyógyszertári, fürdetés előtt bepácolod vele a kisbabád hajlatait, aztán mehet a többi!
  • babahintőpor: ez azért fog kelleni, mert a gyereked izzadni fog a melegben, és nem akarod, hogy kisebesedjen a kis fókahájas teste, úgyhogy szintén a hajlatokat púderezgesd.
  • nedves törlőkendő, legalább 3 csomag
  • kiskád + állvány: mi állvány nélkül toltuk, elég gyilkos volt a derekamnak, a következő gyerekhez szerzek egy állványt, az tuti.

 

Azt hiszem, ennyi. Érdemes még egy baba-körömvágó ollót beszerezni, mert a gyermek óráisi körmökkel jön a világra, és ugyan a legelején még ezt nem szabad vágni, de aztán igen. Sokak használnak ilyen orrszívót is, én ezt az elmúlt 10 hónapban egyszer sem használtam, orrcseppel és zsepivel mindig elég volt a tisztítás.

BABATEXTILEK

  • Vegyél sok, mondjuk 15-20 textilpelust, mert a babád sokat fog büfizni, bukni, és bárhova teszed, le, úgyis megy alá egy pelus is. Lehet kapni vastagabb flanelpelusokat is, én azt is imádom, pelenkázóra, gyerek alá, mérlegre, takarni egyaránt jó.
  • Ágynemű: Erről sok helyen azt fogod olvasni, hogy nem kell, de azért szerintem jó a kis kuckó a babának, nem fog belefulladni a paplanjába, ne ijedj meg. És az ágyrácsvédő is jó, abba se fog belefulladni.
  • PÓLYA: Ez egy óriási muszáj-dolog, mi az első hetekben rengeteget használtuk őket, könnyebb volt megfogni, altatni, vinni benne. Ami másoknak a hordozó, az nekem a pólya. Pólyapower!
  • kifogó: igen, ez a kapucnis törülköző, ebből 2-3 legyen otthon.
  • hencsergő: amit bárhova leteríthetsz és a gyerek tud rjata hencseregni vagy csak feküdni mint egy kis kifli. Nekem olyan szerencsém van, hogy anyu varr.

  • plüsshenger kisállat: Na ezt egy listán se fogod megtalálni, de elmondom, mire jó. Kitámasztani a laposfejű gyereked kisfejét, hogy ne legyen még laposabb. Az újszülöttek ugyanis laposra alusszák a kis koponyájukat, ami ugyan utána rendeződni fog, de azért jobb időben kapcsolni. A védőnő és orvos azt fogja mondani, váltogassuk, hogy melyik oldalt alszik. Elismerésem minden szülőnek, akinek ez sikerül, nekünk nem ment. Mi egy h&m-es plüssállattal, hengeralakú! támasztottuk ki éjjelre a gyereket, ebbe nem tud belegabalyodni sem. Hátha hasznát veszed te is.

Itt van pólya is, penger is, rácsvédő is, nyári újszülött is, kitámasztásmentesen. :)

Más nem kell szerintem, szúnyogháló az ablakra.

 

NYÁRI cuccok, kisruhák

  • kisruha, amiben hazahozod, nálunk a 4200 grammos gyerekre épp jó volt az 56-os kisruha 1-2 hétig. Nem szabad a legkisebből betárazni, mert hálistennek nagyon gyorsan nőnek ezek a kis gombócok.
  • 56-os ruhák: 2-3 rövidujjú body, 2-3 pizsama és ennyi, jó, ha már hazajöttök a kórházból, mama úgyis elmegy ruhákat venni a h&m-be vagy a pepcoba, majd meglátjátok, mennyi kell
  • 62-es ruhák: 6 rövidujjú, 4 hosszúujjú body, 2-3 kisnadrág, 3 pizsama, jól jöhet egy hálózsák, ha találsz ekkora méretet, 2 kardigán, kis rövidujjú rövidszárú kezeslábasból 2-3
  • 2-3 pár kiszokni és egy nyári kissapka

Szerintem ennyi ruha bőven elég. Sajnálni fogod eltenni a hordatlan cuccokat, inkább menj el néha sétálni egyedül, és vedd meg, ami kell. Takaróból sosem elég, de azokat úgyis kaptok ajándékba.

Nagyon jó készülődést és vasalást kívánok, éljen a babavárás!

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása