Harminc múltam

egy koraharmincas nő mindennapjai

Paradicsomos bulgur kolbászcsipsszel

2018. április 18. 10:54 - juditvagyok

CSIPSZ csakazértis

Nos, az egyik kedvenc ételem, volt, hogy hetente többször készítettem, néha baconnel, néha hús nélkül, néha brokkolival dúsítva. Íme a recept 2 főre:

> 15-20 dkg bulgur

> 10-12 karika kolbász

> egy doboz hámozott paradicsomkonzerv

> egy marék reszelt sajt

> só, bors

> bazsalikom, oregánó

> 1 gerezd fokhagyma

> 1 icipici cukor

> valami csípős, legjobb egy kis csilipaprika, frissen

> szárított paradicsom

 

Először a paradicsomszószt készítjük el. A konzervet a fűszerekkel és egy kis szárított paradicsommal, pici olívaolajjal összefőzzük, majd óvatosan összeturmixoljuk.

dscf2482.JPG

dscf2485.JPG

Mindeközben egy edényben zsírjára sütjük a kolbászkarikákat, majd a zsírból kiszedegejtük őket és ráöntjük a zsriadékra a bulgurt. Kétszeres mennyiségű vízzel felöntjük, fedő alatt puhára pároljuk.

dscf2489.JPG

Aztán rámerjük a paradicsomszósz 2/3-át, a maradékot meg szépen eltesszük máskorra, de ha extraszaftosan szereted, felőlem az egésszel összekeverheted.

Aztán lefedve azért még hagyjuk egy ideig, hogy jól összezamatosodjon, szaftosodjon. Tálaláskor mehet rá a kolbászka, meg a sajt is, parmezánnal extrafinom, nekem az ritkán van itthon, és én bármilyen olvadós sajttal is szeretem. Az édeskésekkel is. De ez azért nem mindenkitől várható el. A szósz tökéletes lesz pizzára, spagettihez, vagy még egy adag bulgurra. 

dscf2496.JPG

 

JÓ ÉTVÁGYAT KÍVÁNOK!

 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása