Harminc múltam

egy koraharmincas nő mindennapjai

Hello derékfájás, már rég találkoztunk

2018. október 03. 10:25 - juditvagyok

Szóval kellett nekem tegnap a rosszabb napokat felemlegetnem...

Mióta megállapítottam egy egyszerű gyakorlat segítségével, hogy szétnyílt a hasizmom, igyekszem minden nap mozogni, tornázni annak érdekében, hogy jobb legyen a tartásom és kicsit talán a hasizmaimért is tegyek. Ugyanis ahogy utánanéztem ennek a problémának, nemcsak az a gond, hogy löttyedt a has, hanem hogy a terhelések máshova esnek és rosszabb lesz a tartás, ami miatt hát-, derékfájadalom alakulhat ki. Amire meg én amúgy is hajlamos vagyok, 17 éves korom óta évente egyre sűrűbben meglátogat a lumbágó. Elég egy rossz mozdulat vagy tartósabb rossz tartás, és látszólag a semmiből egyszer csak hopp, itt terem a becsípődött ideg és a sugárzó fájdalom.

Ma is így történt ez, ahogy reggel búcsúztunk el Tamástól és hajoltam le, hogy elvegyem Tádétól a cipőt, amit nyújt felém, hogy menjünk mi is, hasított a fájdalom, ájulásközeli érzet és akkor már tudtam, hogy ez a nap (és örülök neki, ha csak ez) el van rontva, mert itt a lumbágó. Gyorsan bevettem az izomlazítót, a fájdalomcsillapítót, amiket még egy éve kaptam, Tamás levette a kabátját, a cipőjét és bekenegette a derekam és közben folyamatosan kérdezgette, maradjon-e itthon.

Igen, kérlek, maradj itthon, ma csak feküdni akarok, meg hogy főzd nekem a kávét, játssz a gyerekkel, én meg csak feküdhessek és nyöghessek mint egy igazi beteg, olvashassak és alhassak, hogy minél hamarabb elmúljon.

Nem, menj nyugodtan, majd megoldom. Ne hiányozz az új helyről már most miattam, ha baj lesz, telefonálok és jöhetsz. Most majd kiveszem a kulcsot a zárból, nem úgy mint tavasszal. Minden rendben lesz.

Hát nincs minden rendben, fáj és minden mozdulatnál félek, hogy rosszabb lesz. Itt vagyok egyedül a kismalaccal, és mérges vagyok nem is tudom kire vagy mire azért, hogy nekem egy ilyen keresztem van. Idén már legalább harmadjára jön elő, mondjuk most hálistennek nem ájultam el, de fáj és nem tehetem, nem tehetjük meg, hogy csak feküdjek a földön és ne csináljak semmit.

Ez már mindig így lesz? Vagy még ennél is sűrűbben jön majd? Hát az nagyon klassz lenne. L

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása